Autumn

Klockan ringde 06:15 och jag visste i princip inte var jag hade hamnat. Men så slog det mig!, Jag sov i min fars ovanligt sköna soffa och anledningen till att jag skulle upp denna tiden var dock inte för att jobba. Utan på dagens schema stod det regnbågsfiske. Blev upplockad av Alexander & Simon vid ca 07:30 och plattan i mattan så begav vi oss mot Gustavsfors. Vi blev välkomnade av ett strålande väder och alla var som vanligt på bra humör.

Satte i oss en kopp kaffe och tacklade sedan upp sakerna på rekordtid, fiskefebern rev i oss och ganska snart ställde jag ut Alexander på det klassiska stället "kröken". Gick en runda innan jag började fiska och fick syn på lite vakande fisk. Detta kan ju bli en kalasdag tänkte jag för mig själv och gick tillbaka till Alex. Hann inte mer än att fråga hur det går innan han sätter in en distinkt mothugg och första fisken sitter där.

En ganska rolig fight med mycket hopp och rusningar som om det vore värsta kustöringen. En kalasfin regnbåge med helt hela fenor på 1,5 kg låg i håven. Det tar sedan en liten stund innan jag lyckas kroka en regnbåge i samma viktklass, och vilka rusningar. Alexander lyckas under dagen landa fina fiskar och Gustavsfors visade sig ifrån sin bästa sida. Håll koll på bloggen, kommer snart nya rapporter!

Tight Lines//Niclas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0